- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Jag och min bebis

Av Jennie - 3 november 2010 23:10



- När fick du reda på att du var gravid? 

4 juli 2009

-Hur reagerade du?

Blev chockad över att det "tog sig" på första försöket som ingen av oss trott att det skulle göra. Jag var överlycklig och hela jag skakade!

- Var bebisen planerad?

Jajamen!

-Tänkte du någonsin på abort?

Aldrig!
- Hur reagerade pappan till barnet? 

Han blev jätteglad! Fast då jag kl 04.45 den där lördagsmorgonen kommer inrusande i sovrummet och berättar så får jag till svar " va kul älskling, ZzZzZ" sen sover han. Men när han vaknar så sa han att han drömt att jag berättade att jag var med barn...:)


-Hur gammal kommer du att vara när du föder?

Jag var 23 då Lowa föddes.

-Har du förändras sen du blev gravid?

Jag själv har inte märkt så mycket men andra säger att jag blivit mycke lugnare och mer säker i mig själv.

-Kroppsmässigt?

Jösses! Meloner till tuttar och gigantisk mage å röv nog har kroppen ändrats :D

-Vad är det bästa med att vara gravid?

Vetskapen om att sitt barn växer och utvecklas. Att känna sitt barn röra sig i magen. Mysigt...svårt att sätta ord på.

- Och det sämsta?

Att det blev väldigt tungt mot slutet och all vätska i kroppen samt domningarna i fingrarna.

- Är du rädd för en kommande förlossning?

Var rädd vissa perioder av graviditeten men i slutet såg jag bara fram emot förlossningen!


-Vet du vad ditt barn har för kön?

Vi tog aldrig reda på det eftersom vi ville att det skulle vara en överaskning när bebisen väl kom ut:)

-Har ni bestämt namn?

Vi hade Alva och Alvin men när hon kikade ut var det utan tvekan en liten Lova som blev en Lowa ;)

- Hur valde ni namn? 

När vi valde Alva och Alvin skrev vi upp namn och sen gallrade vi. Sen på förlossningen så sa båda nästan i munnen på varann att de skulle bli en Lowa:)

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan? 

Alla säger att hon är väldigt lik sin far:)

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?

Lowa var väldigt livlig! Snurrade runt, sparkades och levde om i magen! Precis lika som hon är nu!:)

-När tror du att din bebis kommer att födas?

Jag trodde 11 mars då jag var beräknad men blev den 10onde:)



Ta och svara på listan du också och lämna en kommentar när ni gjort det, så jag kan läsa =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards