- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg under mars 2011

Av Jennie - 23 mars 2011 23:42

I mångas ögon är det fel att som tjej har killkompisar... men är det tvärtom så gör det visst inget. Varför är det så?

 

Jag har fler killkompisar än vad jag har tjejkompisar, trivs så bra och umgås med killar! Det snackas inte lika mycke skit som det gör tjejer emellan och det är så skönt! Killar är mer ärliga och säger rakt ut om det är något som är fel eller något som dom stör sig på. (iaf dom jag umgås med) och det tycker jag är så skönt!

Men ofta får man frågan "vad säger din kille när du umgås med *namn*?" Ja vad ska han säga? Är väl fritt att vara vän med vem man vill. Han har tjejkompisar, som han tillomed har vart tillsammans med och det är heeeeeelt okej för mig!

 

Ville bara få ur mig detta :)

 

Tycker självklart om mina tjejkompisar också! Tro inget annat! :)

Av Jennie - 15 mars 2011 21:31

10-03-10-11-03-10

Lowa 1 år!

 

  

Paketöppning!

 

  

Lillsnuffsa!

 

  

Första bullen =)

 

Lowa fick jättemånga fina preseneter! Hon fick en kanonfin första födelsedag!

  

 

 

Av Jennie - 14 mars 2011 22:28

  


Finns en sak som jag har funderat på att göra i många år men vet bara inte hur jag ska gå tillväga.  Min nacke, mina axlar och min rygg värker. Vissa dagar mer än andra. Måste gå upp en storlek på tröjor för att "dom" ska få plats. Har gått ner rejält i vikt en gång och dom minskade inte för det. Är bra nog less nu och mår bara mer och mer dåligt över dom. Många säger att jag ska vara glad att jag har några för att det finns så många andra som inte har som verkligen vill ha.

Det är verkligen inget positivt med om. Snarare tvärtom! Dom är bara i vägen. När jag väntade Lowa blev dom ännu större och trodde att dom skulle minska när jag slutade amma men ack så fel jag hade :(

Känner mig så obekväm med dom.

Finns ju folk som får hjälp då dom inte har några, som dom hjälper att betala tom. Då lär de ju finnas om problemet är tvärtom också. Är ju mer nödvändigt om man har ont osv än om man inte har några.

 

Är det någon som vet hur man går tillväga så snälla berätta hur man går tillväga! Kan ju precis inte ringa 1177, haha :)

 

Släng in en kommentar nu!

Av Jennie - 7 mars 2011 13:36

Igår var vi upp till Sveg på rally! Denna gång stod jag inte i skogen och kikade utan denna gång fick jag sitta i högerstolen! Va så sjukt nervös innan, ju närmre start det blev desto värre blev nervositeten... När vi startat och kommit ungefär halva sträckan så tycker jag det känns konstigt så jag tittar upp ut papprena och ser att vi då inte är på fyra hjul utan 2! Shit de här går åt helvete va första tanken, men poff sa de så va vi på alla fyra igen! Vi va ytterst nära en rullning, men de redde ju ut sig som tur va:) Väl i mål så pustade jag ut och laddade inför nästa sträcka. Påväg dit konstaderade vi att ett av notpappren fattades så halva SS2 gick utan noter, men även det gick bra och vi tog oss i mål:) SS3 & SS4 gick även dom smärtfritt förbi! Påtok för fort! Hade gärna åkt mera! :) Vilken jäkla känsla!

Undrar hur filmen blev som han spelade in, alla mina svordommar då jag tappade bort mig osv. Va ju ändå min första tävling så de fick han räkna med, hade även sagt att han fick ta att jag sa med en nypa salt. Han säger att jag gjorde det bra så får väl lita på det då:) Det räckte till en tredjeplats! Mycket glad för det är jag! Men blyg som jag är så var det väldigt pinsamt att gå upp och hämta priset inför massa människor! Så nu har även jag en en Liiiten del i prisskåpet! :)

       


Hade en superrolig dag! Mycke tok blev det men det är ju det som är roligt! =)

 

Tack alla inblandade för en kanondag! 2011-03-06 är en dag man sent kommer glömma!   

Av Jennie - 2 mars 2011 10:19

Idag är det verkligen underbart väder! Lowa är frisk så idag ska vi ta en promenad! Ska nog hälsa på mormor och morfar! Va längesen vi var där nu så då passar vi på idag när vi går förbi. Så idag ska vi bara ta det lugnt och har inget planerat förutom ikväll då vi ev får besök! :)

Av Jennie - 1 mars 2011 21:40

I lördags var vi iväg på Hälsingerallyt! Va en riktigt trevlig dag! Fint väder, trevligt sällskap och fina bilar! Va ute på två sträckor och kikade! Lååångt ut i skogen!:)  Hade nog aldrig hittat ut på nån sträcka om inte jag träffat på Kåre o Co. Gjorde sällskap med dom och va nog längesen man skrattade så mycke! Vilket tok!:)

            

Larsa agerade kartis dagen till ära, så han såg jag inte mycke av under dagen :( Förutom då han kom förbi susande i bil:) Det blev en 6:e? placering för dom tror jag de va...

Som sagt så hade jag en kanon dag som verkligen behöves för att ladda batterierna!

 

Har mycket att se fram emot nu och det är något jag gillar!

Dagarna nu kommer det inte hända så mycket eftersom Lowa inte är så pigg :(

Men till helgen så ska vi på rally igen! Denna gång med MIG i högerstolen! Hade helst velat sitta i den vänstra men de gick inte ägaren och föraren av bilen med på, undra varför? :) Ska iaf bli skitkul! Något jag har velat länge men aldrig fått chansen att göra och nu när chansen dyker upp tänker jag inte tacka nej!


Va upp till Ilsbo igår och testade om jag fick plats mä min breeeea rööv i stolen! Larsa hade nämligen ont av stolen efter tävlingen och satt inte alls bra i den så då tyckte jag det va bäst att vi testade så man inte står där på söndag och jag inte får plats! :D

Eftersom ägaren hade bilen i ett MINIMALT garage och inte orkade köra ut bilen så fick jag ta mig in genom förardörren och de mina vänner va inte det lättaste! Men med lite svordomar och ett x antal försök så tog jag mig över till den andra sidan och tro det eller ej men Jennie-smidig-som-ett-kylskåp gled ner i stolen och JAG fick plats ;) Ja som trott att jag haft större röv en Larsa :D Sen till nästa problem... jag skulle ju ut samma väg tillbaka! :D Det tog också sin lilla tid, men va ju två som stod vid sidan om och hade underhållning iaf! :)

Nu längtar jag bara till helgen!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards