- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Jennie - 3 november 2010 23:10



- När fick du reda på att du var gravid? 

4 juli 2009

-Hur reagerade du?

Blev chockad över att det "tog sig" på första försöket som ingen av oss trott att det skulle göra. Jag var överlycklig och hela jag skakade!

- Var bebisen planerad?

Jajamen!

-Tänkte du någonsin på abort?

Aldrig!
- Hur reagerade pappan till barnet? 

Han blev jätteglad! Fast då jag kl 04.45 den där lördagsmorgonen kommer inrusande i sovrummet och berättar så får jag till svar " va kul älskling, ZzZzZ" sen sover han. Men när han vaknar så sa han att han drömt att jag berättade att jag var med barn...:)


-Hur gammal kommer du att vara när du föder?

Jag var 23 då Lowa föddes.

-Har du förändras sen du blev gravid?

Jag själv har inte märkt så mycket men andra säger att jag blivit mycke lugnare och mer säker i mig själv.

-Kroppsmässigt?

Jösses! Meloner till tuttar och gigantisk mage å röv nog har kroppen ändrats :D

-Vad är det bästa med att vara gravid?

Vetskapen om att sitt barn växer och utvecklas. Att känna sitt barn röra sig i magen. Mysigt...svårt att sätta ord på.

- Och det sämsta?

Att det blev väldigt tungt mot slutet och all vätska i kroppen samt domningarna i fingrarna.

- Är du rädd för en kommande förlossning?

Var rädd vissa perioder av graviditeten men i slutet såg jag bara fram emot förlossningen!


-Vet du vad ditt barn har för kön?

Vi tog aldrig reda på det eftersom vi ville att det skulle vara en överaskning när bebisen väl kom ut:)

-Har ni bestämt namn?

Vi hade Alva och Alvin men när hon kikade ut var det utan tvekan en liten Lova som blev en Lowa ;)

- Hur valde ni namn? 

När vi valde Alva och Alvin skrev vi upp namn och sen gallrade vi. Sen på förlossningen så sa båda nästan i munnen på varann att de skulle bli en Lowa:)

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan? 

Alla säger att hon är väldigt lik sin far:)

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?

Lowa var väldigt livlig! Snurrade runt, sparkades och levde om i magen! Precis lika som hon är nu!:)

-När tror du att din bebis kommer att födas?

Jag trodde 11 mars då jag var beräknad men blev den 10onde:)



Ta och svara på listan du också och lämna en kommentar när ni gjort det, så jag kan läsa =)

Av Jennie - 3 november 2010 21:53

Min "att-göra-lista" krymper sakta men säkert!!

  • Sätta upp väv
  • Måla dörrfoder samt i och runt fönstret
  • Måla med vitfärg, strykning 1
  • Måla med vitfärg, strykning 2
  • Inhandla golv
  • Bollnästripp
  • Lägga golv
  • Baka dumlekakor
  • Ringa HC om mitt onda knä
  • Hälsa på Lina <3
  • Städa
  • Byta sängkläder
  • Tvätta
  • SÄtta upp fondvägg
  • Besök hos fotografen med Lowa

Ja än så länge har det gått väldigt bra med mina planer:) Tror det mycke beror på att Lowa för ovanlighetensskull sovit på förmiddagen. Vid 10-10.30 har hon somnat och sen sovit till 12.45 Hon som aldrig brukar sova sådär på förmiddagen. Glad är jag:) Sen vaknar hon nu vid 5 på morgonen istället för 3-4 :) Käkar sen somnar om och sover till 8 då vi kliver upp! Gojänta!


Idag när Larsa kom hem käkade vi lunch sen drog vi till Bollnäs för att uträtta lite ärenden, skulle iväg till Sandarne vid 18 men allt drog ut på tiden så skulle bli så stressigt innan vi fått mat i oss och så. Gjorde nog rätt också för mår inte sådär 100. Yr och illamående.


I morgon kommer Larsas morfar S och hjälper mig med fondväggen. Är mönsterpassning och när tapeten kostar 700 kr/rulle så känns de inte som att jag vågar "testa" själv utan proffshjälp:)


Ändrade tiden för fotograferingen till Lowa. Hade tid igår kl 14 men kom ju på att det är babysim 16.30 och de skulle ta en timme så skulle inte gått ihop med sömn och mat för Lowa så då ändrade vi och fick tid på fredag kl 14 istället!! Bättre lycka då :D


Tandborsten och sängen väntar!! zZzzZ

Ovido - Quiz & Flashcards