- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

BM besök och namnfunderingar....

Av Jennie - 11 februari 2010 10:44

I tisdags var jag på besök hos barnmorskan. Själv denna gången eftersom Larsa jobbade. Hjärtljuden låg på 148slag/minut. Huvudet nedåt men ruckbart. Hade sjunkit ner bra nog sen sist jag var där vilket är två veckor. SF-måttet var 35cm, alltså 1 cm mer än förra gången. Vikten kan jag bara lyckligt säga att jag inte hade gått upp nånting:) Underbart! Nästa gång skulle jag få ta prover och vi skulle även gå genom önskemål inför förlossningen osv. Fick även en liten uppskattning av vad skruttisen kommer väga när den kommer ut. Går jag hela graviditeten ut och allt värden ligger som dom gör nu så kommer den väga ca 3400-4000 nånting. De kunde ju vart värre;)


Igår fick jag ett ryck och skulle baka bullar. Gick fin fint. Larsa tröck i sig tre st direkt när han kom hem men för att vara helt säker på att dom var ätbar så gick vi in till syster och bjöd. Där gick dom också i så jag vågar bjuda på dom:)


Vi har börjat fundera lite på namn och finns några namn som vi båda tycker om, dock finns det en granne och en tremänning som redan heter detta namn, iofs så kan ju itne det spela någon roll.


Så har ni några namn förslag så varsågod att dela med er:) Ni är ju ändå ca 40 st som läser bloggen så någon av er lär ju ha nå förslag.


Ne nu ska jag göra mig klar för att åka till stan och möta upp Larsa:) Ska även in på barnens hus en sväng och höra om dom fått hem bilbarnstolen ännu. Annars blir jag TOKIG!!!!!

 
 
jonsson lind

jonsson lind

23 februari 2010 12:58

Namnn förslag:
Pojke: Josef,Chris
Flicka: Indra,India
finns många fina söta namn.

http://mammashjärtatheo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards