- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg under september 2010

Av Jennie - 10 september 2010 11:07

I onsdags kom Christer och hälsade på! Jag skulle till och börja baka när han kom så då fick han minsann hjälpa till :) Gick kanoners! Hittade ett recept på internet som jag tänkte göra men ändra lite i receptet så det blev chokladmuffins med en frostning gjord av; smält vit choklad, philadelphiaost,florsocker smör och kokos.   

Resultatet!:)

 

Vi fikade och snacka lite skit! Alltid lika trevligt när han kommer på besök! Skönt att få prata av sig om saker och ting!

 

Christer åkte hem och jag började laga mat, biffstroganoff och ris! Supergott! När jag sen skulle göra en matlåda så var Lowa-klåfinger i farten och fick tag i lådan som hon sedan slängde i golvet som resulterade att det var ris under halva bordet! Man kan ju inte göra annat än att skratta. Allt gick så fort så vi hann knappt reagera:) Lowa fick lite gröt och till efterrätt Mango nånting...                                        

   

 

Surt?:)

 

Igår var jag och klippte mig! Hur skönt som helst! Hon klippte bort ca 1 dm. Så nu känns håret fräscht igen!:)

Innan vi gick till frissan så gick vi på biblioteket och hälsade på min moster och sen in på Hollywood och där hittade jag en kofta och ett bad nya badbrallor åt L!

Efter klippningen så drog till Marma där vi skulle på kalas men inna så blev vi bjuden på mat. Kyckling, ris o currysås, göttans! Sen tårta och kaffe samt en massa annat gott onyttigt:)


Av Jennie - 7 september 2010 19:51

Igår var vi till skogen och plockade svamp med pappa, gick kanon och ha Lowa i bärselen! Hittade lite kantareller och trattisar:) Gick där och kikade och va ser jag, jo Björnspår!! Sen var det kraffsat lite här och där. Va både stora och små tassar som gått där. Lite småläskigt... Senare på kvällen så rensade jag dom och stekte några, fy så gött de va:)

  

Idag har det inte hänt så mycket, va in till stan och tog prover sen handla lite mat sen vidare hemåt...

Ikväll var det Babysim Lowa plaskade på dom bara tusan:) Nu har vi börjat nedräkningen inför stora dykar dagen ;) Om två veckor ska dom få dyka, dom ska lära sig att hålla andan osv innan, kan ju vara bra menar ja ;):P

Man är fortfarande lite ovan när de ska duschas osv. tar låååång tid när man inte bara har sig själv att tänka på:)

  

Nu sen vi kom hem har jag vart ute och satt Ljung i mina krukor på bron, med dom fina ljuslyktorna som jag fam. Palmeby/Nilsson när jag fyllde år. Blev jättefint!:) Nu kommer dom här mysiga kvällarna när man tänder lite ljus och myser ner sig i soffan med en filt *gilla*

 

Har även hunnit kika lite på saker och kläder som behövs inför folkracedebuten :P

KLICKA FÖR STÖRRE BILDER!

               

BILDERNA ÄR LÅNADE FRÅN www.rallyimport.se

Sen är det bara bil som fattas och det löser sig förhoppningsvis i helgen om jag har tur!:)

Nu ska ja kika på idol och smutta på lite ramlösa :)

 

Av Jennie - 5 september 2010 22:20

I fredags...Åkte L in med barnvagnen på Barnens Hus eftersom hjulen går åt alla håll och den drar åt höger när man går med den. Killen där skulle beställa hem grejer och byta...kommer inte ihåg vad det hette men var där hjulen sitter fast och själva dom "pinnarna". Tänk att en vagnjäkel för 8 papp inte är bättre än så. Tydligen var det fler som var in och hade samma problem. Sjukt... Dåligt Emmaljunga!

 

I lördags var det folkrace i Bollnäs. Gick väl inte sisådär jääättebra för L då han i första heatet fick svart-flagg, helt fel bedömning av domaren men va gör man? Nåväl, i andra heatet snurrade han och grejade till sig en femte plats och i sista fick han åka mot alla "stora pojkar" haha, så där kom han på en sjätteplats!

Gick runt och kikade på lite bilar på förmiddagen och fastnade för en bil som jag skulle vilja ha. Sagt och gjort så la vi anbud på "tolvan" men med mig förbannade jävla otur så fick killen som ägde bilen den tillbaka :( Trist men bättre lycka nästa helg! Då jäklar ska de med en biljäkel hem! :)


Idag söndag...For vi ut till Marma för att L skulle bygga älgpass i "torn-modell".

Jag fortsatte med mitt sticka-strumpor-till-Lowa-projekt, gick skapligt och behövde bara liiiite hjälp. Nu är en klar och är halvvägs med den andra!:) Är stolt över mig själv att jag lyckats med nå så koncentrationskrävande som att sticka, haha. Blev nämligen så less när jag skulle beställa ett par och dom var restad till v48! Sa då att man kanske skulle sticka egna och så blev de. Synd att inte syslöjdsläraren såg detta, då kanske man hade fått bättre betyg? ;) haha.

 

Strömmingsleken...Ja va ska man säga... den blir bara sämre och sämre för varje år. Varför lägga den såhär sent kan man undra? Spelar nog ingen roll heller. Kommer ihåg när man var liten så var det hur mycket folk som helst och det var verkligen nå stort som hände helgen innan man skulle tillbaka till skolan. Som ett avslut på sommaren typ. Eller är det bara för att man va barn? Dåligt va de då. Gick runt på nån minut...

 

Ne nu ska ja kypa till sängs!

Natti Natt! =)


 

Av Jennie - 2 september 2010 19:19

Mammas lilla gryn ligger och sover. Hon är totalt däckad efter vaccinationen idag. Hon skrek litegrann när dom stack henne sen efter så skrattade hon och va jätteglad:) Följde med Larsa och gjorde några ärenden innan han skulle börja jobba. Efter det så va vi hos Åsa, skönt att få prata av sig! Världens bästa Åsa helt enkelt! Sen åkte vi hem till mamma för att hon skulle vara barnvakt åt Lowa då jag skulle iväg och fika med alla som jobbat i sommar, men Lowa va så gnällig så jag hoppade över det och vi åkte hem istället.

 

Väl hemma så gav jag Lowa en supp alvedon och käk sen somnade hon och sov ca en timme. Vaknade och va jättevarm, lillhjärta mitt:(

Hon var ändå ganska pigg så satte henne i gåstolen och den gled hon runt med ett tag så jag han rulla köttbullar och steka som sen va hon lika trött och slut igen så gav henne lite mat och hon somnade som en stock.

 

Har även hunnit riva lite tapeter men mer har det inte blivit idag efter som Lowa inte mår så jättebra:(

 

Ne nu skriker tapeterna efter mig!:)

Av Jennie - 1 september 2010 22:28

Klev upp i skaplig tid idag! Käkade frulle och sen drog jag och Lowa oss mot stan. In på Coop, dollar och barnens hus. På barnens hus skulle jag egentligen bara ha refill till blöjhinken men kom ut med en Didriksson overall och skedar också:) Overallen va skitfin! Lowa va så fin i den! Lite stor ännu men är ju ett tag kvar innan snön kommer så hon får växa på sig:) Klagade även lite på barnvagnen, känns som att en barnvagnsjävel för 8000 papp ska hålla liiite bättre, men ack va fel man hade. Hjulen åker lite som dom vill sen är det glappt lite här och där. Skitsaker! Men skulle åka in med den så skulle dom kika och gå igenom den ordentligt... Men hur fasen ska man klara sig en dag eller två utan vagn då? Är ju den hon sover i på dagarna, då hon somnar när är ute och går... hmm.. jaja bara den blir lagad så...

 

När vi kom hem så käkade vi lunch, Lowa fick smaka lite gröt och till efterrätt fick hon lite katrinplommonpuré så hon skulle få fart på kistan... Vilket hon också fick :P

 

Efter lunchen så kom pappa och hälsade på, drack kaffe och pratade lite. Är så skönt att på träffa pappa lite på tu man hand ibland och prata om saker och ting. Egentid med pappa behövs trots att jag är 23:)

 

När pappa åkt så somnade Lowa och jag började städa! Som vanligt när jag städar så kommer jag alltid på nå mer projekt när jag väl håller på så jag möblerade om och sen fortsatte jag riva tapeter i Lowas blivande rum. Kommer bli kanon när det är klart!:)

 

Har även tvättat och grejat!:)

 

I morgon väntar ett besök på BVC, Lowa ska vaccineras, vägas och mätas. Kl 11 ska ja till Åsa och kl15 ska alla som jobbade i sommar träffas på kungsgatan och fika tror ja de va:)  Trevligt! Fullspäckad dag även i möra, de gillas!:)

 

Sen ska det klippas gräs, blommor som gjort sitt ska slängas, städa upp i garaget, åka med grejer på soptippen, fortsätta riva tapeter, tapetsera och måla... ja de finns att göra;) Listan kan göras lång!

 

Nu en välbehövd dusch och sen krypa ner i sängen!:)

 

 

Av Jennie - 1 september 2010 10:03

I helgen var vi uppe i Ljusdal på tvådagars folkrace. Gick skapligt för Larsa dock ingen final. Har haft en trevlig helg! I helgen som kommer är det folkrace i Bollnäs. Efter den dagen hoppas jag att vi har en till bil med hem! :)

 

Igår var vi på babysim igen! Lowa var som en liten fisk:) Förra gången fick hon några kallsupar och tyckte inte att det var nå roligt, dock på slutet tyckte hon de va kul. Så var inte fallet igår, hon doppade ner ansiktet i vattnet, kikade sen upp och spottade och fräste så vattnet yrde :) Vi badade i ca 15-20 min denna gång, trots det så va Lowa pigg och glad i duschen efteråt sen i bilen hem däckade hon. Vaknade när jag parkerade på gården sen låg hon och skrek ett tag i sängen innan hon somna om sen sov hon till 22 och sen somnade hon om:) Det tar på krafterna att bada:)

 


Ovido - Quiz & Flashcards