- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Resan från ofödd till nyfödd fram till Sexmånader!

Av Jennie - 10 september 2010 11:48

Ser nu att detta inlägg nästan blev en hel för.berättelse :D

 

Den 4 juli 2009 fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar! När jag fick se att det stod Gravid på displayen så fick jag världens chock! Hela jag darrade och visste inte vad jag skulle ta vägen. Knäpte kort på testet och skickade ett mms till L som låg och sov. Varför jag skickade mms har jag ingen aning om, haha. Gick in till sovrummet och väckte honom och berättade att det var positivt. "Va kul älskling" va det enda han sa sen snarkade han igen :P Sen på morgonen när han vaknade så sa han att han hade drömt att jag var gravid, haha. Snacka om att han va trött då:) Men han blev jätteglad och sa samma sak som då jag väckte honom:)  11 Mars var jag beräknad enligt SM.

 

 

9 oktober var vi till Hudiksvall på RUL, va helt underbart att se ens lilla barn ligga där och sprattla och veva med armar och ben. Allt såg jättebra ut och blev framflyttad till 16 Mars.

 

Dagen innan Lowa föddes, hade vart på sista besöket hos BM. Blev skickad upp till förlossningen på koll eftersom jag hade så högt blodtryck och för att jag vätskat på mig så mycket på kort tid. Väl där ville dom sätta igång mig dagen efter så jag förhandlade mig hem så jag skulle kunna sova och ladda inför stor dagen D!

   

 

Klev in på förlossningen 8.00 den 10 Mars, fick vänta bra länge innan någon tog sig an oss...Fick frukost och sen vänta, vänta vänta...Vid 11 kom en BM och undersökte mig och sa att det redan startat, konstigt tyckte jag eftersom jag inte kände ett smack! Vid halv 12 tog dom hål på hinnorna då läkaren ville sätta en skalp på bebishuvud. Vattnet kom men en plask när han pillade hål och sen sipprade det lite till och från. Kände ingenting ändå trots att maskinen visade att jag hade värkar :S skumt! Vid 14 började jag känna litegrann men va ändå inte så som jag föreställt mig. Vid 4 var det skiftbyte och en helt underbar BM och USKA eller SSK eller vad hon va klev in! Vid 5 skickade hon iväg L för att käka och sen började hon övertala mig att testa lustgasen, sagt och gjort fick hon mig till det sen släppte jag den inte:) Kom in i en helt ny värld, hörde deras röster låååångt borta och det var bara jag och lustgasen!:) BM frågade om jag ville ha EDA, för nu skulle de va dax att ringa efter narkosläkaren så jag han få nå hjälp av den men ville vänta men då sa hon att det skulle vara försent. Hon ringde men han dröjde pga att någon var jättedålig på akuten. När han väl stod där utanför dörren och BM skulle kolla en sista gång hur mycke jag var öppen så var det 10 cm och krystvärkarna började precis då hon va "därnere". Hon sa att jag fick klara mig utan EDA och använda lustgasen ist. Tyckte det inte det var på värsta viset och nu fanns det verkligen ingen återvändo! Efter ca 45 min krystvärkar så försvann svedan och den äckligt brännande känslan mellan benen och där va hon, våran lilla Lowa! Kladdig, skrikande och hur underbar som helst och helt perfekt!

Här är hon ca en timme gammal

   

 

Här är hon nu, 6 månader gammal! Full i bus och skratt!

Våran älskade Dotter!

         

 

Jäklar va långt de blev:P

Alla blider blir större om man klickar på dom:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards