- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Året 2010!

Av Jennie - 31 december 2010 11:35

 

JANUARI
- Jag gick in i Vecka 31.
- Jag fick havandeskapspenning och slutade jobba den 24.
- Föräldragruppen började.

 

FEBRUARI
- Var på Rally i Bollnäs, Anders och Larsa vann.
- Föräldragrupp
- 90 års kalas för Larsas gammelmormor.
- Va upp på förlossningen för kontroll då jag inte kände några rörelser i magen.
- Upploppet på graviditeten börjar....

MARS
- Linus fyllde 30.
- Bebisarna i föräldragruppen började kläckas :)
- 9:onde, var vi in på sista besöket till barnmorskan. Blev uppskickad till förl. på kontroll.
- Kl:20.02 den 10:onde, efter ca 6 timmars förlossning kikade världens finaste flicka ut! 3410g & 50cm!
Bästa dagen på hela året! 6 dagar tidigare än vad som var beräknat:)
- Maxen fyllde 1år!:)
- Många BVC besök och sjukhus besök med både mig och Lowa.


APRIL
- Lowa 1 månad!
- Ännu en månad fylld med många BVC besök.
- Lowa och Milton träffades för första gången.
- Var till Hudik på barnmottagningen för att göra ett ultraljud på Lowas hjärta. Hon hade fortfarande lite blåsljud kvar.
Inget farligt men ska tillbaka då Lowa fyller 2 år.

 

MAJ
- Första folracetävlingen för för året ute på flyget. Lowas första!:)
- Återträff med föräldragruppen, va så kul att se allas små mirakel!:)
- Lowa 2 Månader!
- Började måla huset.
- Min första morsdag!

JUNI
- Den årliga kubbturneringen i Marma!
- Lowa 3 månader!
- Lowa Viola Olhem döptes i Trönö nya kyrka. 19:onde, 15.30
- Lowas första midsommarafton!
- Målade klart huset!

 

JULI
- Lowa 4 månader!
- Började träna knät hos sjukgymnasten.
- Jag började jobba varannan vecka. Larsa var hemma med Lowa.
- Mamma var barnvakt åt Lowa för första gången en heldag!
- Zack fyllde 4 år!
- Lowa kliver över 6 kilos sträcket!

AUGUSTI
- Lowa 5 månader
- Fiskade kräftor!
- Jag fyllde 23.
- Tvådagars folkrace i Ljusdal!
- Lowa började på babysim!

 

SEPTEMBER
- Lowa 6 månader
- Folkrace i Bollnäs!
- Folkrace i Storvik! Jag köpte bil!:)
- Larsa fyllde 25.
- Folkrace i Ljusdal! Kallt som satan var det!


OKTOBER
- Lowa 7 månader!
- Lowa kryper och står upp och håller i sig!
- Älgjakt!
- 20:onde Förlovade vi oss!:)
- Lina fyllde 23.
- Åkte till Valbo med Lina, fick då veta att hon är gravid=) Bebbe i Juni!:)
- Köpte nytt golv till Lowas rum.
- Beställde braskamin.
- Satte väv i Lowas rum.

NOVEMBER
- Lowa 8 månader
- Målade i Lowas rum och hallen.
- Jag och Larsa hade en heldag i Valbo. Lowa busade med farmor och farfar hela dagen!
- Knäppte kort på stilfoto!
- Träffade Malin och Vincent.
- Satte in braskaminen!
 

DECEMBER
- Lowa 9 månader!
- 50 års fest för P-H.
- Syster m.fam åker till Thailand.
- Larsas farmor Kerstin somnade in.
- Lowas första jul/Nyår
- Begravning.

 

 

Ja såhär har mitt år sett ut! Det är väldigt mycket Lowa Lowa Lowa... men det är hon som tar den mesta tiden och är alltid med!
Detta år har gått så jäkla fort! Lowa växer och utvecklas så fort! Nästan för fort! Det har verkligen varit det bästa året!

 

Gott Nytt År på er alla !!! Kram!

 
 
Ingen bild

Tant LIna

31 december 2010 12:31

Japps, Oktober månad gillar vi speciellt mycket!

Jennie

1 januari 2011 22:29

Det gör vi verkligen!=)

 
mandy-gravid med bf 24/2

mandy-gravid med bf 24/2

7 januari 2011 19:37

hehe okej :) ja det kanske blir så.. så jag antar att man ändå packar men att det slutar med att ingenting blir använt .)

http://mandyys.devote.se

Jennie

10 januari 2011 17:31

vi hade packat massor med kläder men använde bara en body och ett par byxor:) Hade nästan bara tagit med mig kläder i 56 för jag trodde jag skulle få en mega bebis:D så hade bara en uppsättning med 50:)

 
Malin (Mamma till Iza)

Malin (Mamma till Iza)

18 januari 2011 20:11

Låter inge vidare! Hur är det nu då?
Kram

http://mallaneriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards