- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Härliga dagar!

Av Jennie - 20 februari 2011 13:24

En härlig vecka har nått sitt slut!

Började i måndags då Anna och Milton kom och hälsade på! Vi trotsade kylan och tog oss en promenad! För att sen komma in i värmen och ta oss en kopp kaffe! Lowa  blev helt till sig när hon fick syn på Milton! Tror hon hade saknat honom! Var så kul att dom kom!

På kvällen när Larsa kom hem så hade ha med sig fina blommor, vi som sagt att vi inte skulle köpa nå till varandra! Så gulligt gjort av honom   

        

På tisdagen tog vi det bara lugnt på förmiddagen. Sen på Em åkte vi på babysim! Fick sällskap/hjälp av mamma!! Lowa är sååå duktig nu! Stora tjejen!

Onsdagen for vi och handlade lite samt hälsade på Lina en sväng och fick smaka nygjord sockerkaka :)

På torsdagen väcktes jag av mina hjärtan som hade gjort frukost på säng åt mig:) Så gulligt men vääääldigt ovant ;) Hoppas det blir en vana;)

När Larsa åkt och jobba klädde jag och Lowa på oss för att gå ut och skotta snö! Sen beslöt vi oss för att baka!:) Känns skönt att nästan allt är bakat inför Lowas 1 årsdag! Sen är det bara tårta ikvar  och den kan jag ju precis inte göra nu:)


På fredagen så mötte jag och Lowa upp Malin & Hampus på stan! Gick och tog en fika och pratade! Gjorde även ett besök på Kappahl och Systemet...Kändes grymt fel att gå där med barnvagn och handla, men va tusan gör man:)

Efter en trevlig fm med dom for vi hem till mamma och hälsade på en sväng...Sen vidare hem. På kvällen så fick jag ett trevligt men oväntat besök:) Alltid trevligt! Vi drack gott, kikade film och spelade Wii! :)

    

Larsa "långkallsongsmannen" spelar Wii!  Larsa försöker även ta kort på mig och Krille men gick inte sisådär jättebra då han blundade på nästan  ALLA kort! :D Hade en trevlig  kväll!!


Sen igår va vi till Marma. Det tränades på noter osv. Sen begav vi oss hemåt! Väl hemma så börjar jag må skit rent ut sagt. Får världens värk i nedre delen av magen, fick så ont så jag låg dubbevikt på golvet. Larsa ringde rådgivningen men där kom han inte fram och blev bara frånkopplad pga att det var många som ringde. Syster fick ta Lowa och jag skulle försöka klä på mig så vi fick åka in på jouren... När vi kom in till stan så är det STÄNGT! Dom stängde 18 och vi kom dit 19.30 Testade igen för sjuhundranittioelftegången att ringa! Då kom jag äntligen fram! Vi fick inte komma in då det var fullt på akuten i Hudik så va bara att åka hem. Hon ansåg inte att det var akut nog och att jag kunde vänta hemma. Hon tyckte det lät som jag hade ägglossning :O Jisses, känner man sig svimfärdig och ligger på golvet och kvider dubbelvikt då? öh, nä! Har aldrig känt av min ägglossning förut så kändes långsökt... Tur man hade värktabletter hemma säger ja bara! Alvedom va ju som en fis i rymden!

Blev bättre och idag är jag bara väldigt öm... som vettetusan va de va för nå.

 

Vi pallrade oss ut på en liten promenad idag iaf och det kändes kan ja ju säga! Men skönt ändå att få luft! Ikväll ska vi bara ta de lugnt med go mat och solsidan!! :)


Kram på er!




 
 
Ingen bild

krille

20 februari 2011 14:35

Haha såg ju väldigt mycket mer sliten ut än va man var:) får ta om dom där bilderna sen;)

Jennie

20 februari 2011 20:12

haha :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards