- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Jennie - 2 februari 2011 10:13

Tänker på alla dom som inte kan bli gravid, blir gravid men får missfall efter missfall, dom som föder sitt barn men att det inte är vid liv när det föds...

 

Läser många bloggar samt många trådar på Familjeliv som handlar just om detta... Är så tragiskt, par som verkligen försöker med allt men att det aldrig lyckas. Provrörsbefrukningar m.m men det blir samma tråkiga resultat varje gång. Sen har vi dom som föder sina barn och dom inte är vid liv när dom kommer ut s.k änglabarn... Man förstår ju inte riktigt hur det känns eftersom man aldrig varit med om det men bara tanken får mig att känna en klump i magen...

 

Jag känner mig så lyckligt lottad att jag har kunnat bli gravid, haft en väldigt behaglig graviditet och en relativ snabb, okomplicerad men dock inte smärtfri förlossning och ut kom världens finaste lilla tjej!  Känslan går verkligen inte att beskriva! Helt underbart!

Därför tycker jag så synd om alla som inte får vara med om denna underbara händelse. Varför ska det vara så orättvist? Det är ju något av det kvinnligaste man kan göra så varför ska då inte ALLA kvinnor kunna bli gravid och föda barn?!

 


Ovido - Quiz & Flashcards