- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Gallskrik & Bullbak!

Av Jennie - 4 februari 2011 20:43

Lowa har ju börjat fundera lite på vad hon önskar sig när hon fyller år:) En sån här vindfleecejacka, Parvel, 179:- på Åhlens. Hon nöp tag i denna igår när vi va i Bollnäs ;)


Ja igår va som sagt jag, Lowa och mamma i Bollnäs och kikade runt. Kikade omkring inne på Åhlens. Finns mycke fint där! Sen vandrade vi vidare mot Lindex, nya bhar skulle inhandlas! För nu ska amningsbharna väck! Tänk så kul det vore om det fanns fiiiina i min storlek men nä, det finns bara svarta och vita. Sen fanns det knappt nå storlekar, trååk! Fick iaf tag i en så ska kika runt på internet och se om man hittar några fler! Sen vandrade vi vidare mot Såfin (eller vad nu affären heter) Hittade ett par så snygga och sköna jeans, men 1600:- tänker jag inte slänga ut på nå jeans nu...Känner mig så omotiverad att köpa kläder nu när man känner sig som en elefant? flodhäst? valross? ja you name it! Men kläder måste man ju ha, kan ju inte gå naken inte :) Stackars omgivning =D

 

Nåväl, köpte lunch som vi tog med oss och sen bar det av hemåt! Både vi och Lowa fick mat i magen sen satte vi igång med bullbak!

Blev nästan 100 bullar! Varav två som jag gjorde i Lowa storlek som hon ska få äta på sin födelsedag! Nu är våra två frysar proppfull! Jag som tänkt baka mer tills Lowa fyller år. Hoppas syster har plats i deras frys!

 

Idag har vi träffat moster och mamma i stan. Kikade i affärer och sen gick vi och drack kaffe och tog en macka då Lowas mage ville ha lunch! Hon passade även på att göra nr2 så jag gick iväg för att byta på henne. När jag la ner henne på skötbordet så började hon gallskrika och snurrade runt, hon ville verkligen inte ligga still. Det tog sin lilla tid att byta blöjan sen när vi kommer ut så får vi ALLAS blickar på oss. Dom lär ju trott att jag höll på att ta dö på stackarn. Även mamma och moster påpekade att dom hade hört henne, mycke väl desutom! =) Hon kan lillfia!:)

 

Ikväll när jag skulle borsta tänderna på Lowa så upptäckte jag att en tand håller på att spricka igenom i överkäken:)  Så nu har Lowa 3 gaddar, vilket betyder mer att bitas med ;)

 

Nä nu blev de långt!

På återhörande!:)

 
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards