- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Jennie - 30 maj 2010 21:11

Ja då var min första morsdag avklarad:) Fick värlens bästa present! Vi ska åka på Mobackes och köpa blommor att ha i trädgården och sen ska vi ha några nya blommor inne i huset också. Ska bli så kul:)

 

Helgen i övrigt har bestått av målning...målning och målning. Tar en jäkla tid känns det som men vi har kommit bra långt. Är så tråkigt när det är varannandags väder. Ena dagen sol andra spöregn:( Det som tar längst tid är att borsta av den gamla rödfärgen. Sen måla två gånger först med färg som är utspädd med10-20% vatten och sen måla andra gången med outspädd men det blir finare och håller bättre sägs de så:)

 

Igår var Mamma, svärmor och svärfar här och åt mat med oss. Grillat med potatisgratäng! Gööttans vare! Till efterrätt hade jag gjort prinsesstårta!:) Efter maten så for Larsa och svärfar och fiska. Larsa fick en fin öring! Sen var den kvällen slut.

 

Idag har vi också målat och sen bardet av till Marma där vi blev bjuden på mat och tårta. Känns inte som jag vill ha nå tårta på ett bra tag nu...:)

 

I möra kommer prästen och vi ska prata lite inför dopet osv:)

 

Hoppas alla mammor har haft en kanoners morsdag för det har jag haft!=)

 

Lowa + Larsa =   

Ovido - Quiz & Flashcards