- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Hoppsan Kerstin!

Av Jennie - 26 oktober 2010 20:45

ojoj nu vart det ett tag sen det skrevs här men har haft fullt upp så har inte riktigt haft tid!:)

  

Förra veckan var det älgjakt! Fick se några älgar men dom gick där de inte gick att skjuta så vi fivk nöja oss med att kika på dom istället. Hur mysigt är det inte när det är några minus och man gör eld i kamin? Hur mysigt som helst!:) Det var jakt söndag-tisdag sen torsdag-fredag. På onsdagen då det inte var någon jakt så var vi in till stan och uträttade lite ärenden.

 

på torsdagen då jag inte kunde vara med på jakten eftersom vi inte hade någon barnvakt så tog jag och Lowa en långpromenad i de härliga vädret! Väl hemma så ringer Lina och frågar om vi vill käka lunch med henne så jag slänger mig i duschen och sen får Lowa käka innan vi beger oss in till stan för att möta upp henne! Trevligt som alltid!:)

 

Har även grejat i Lowas rum och sen började jag måla om i hallen. Hallen blev kanon! Tänk vad lite ny vit färg kan göra:)

 

På lördagskvällen fick vi hämta älgkött så den kvällen gick till att ta reda på köttet...Drygt när de va hur mycke ben som helst :(

 

I söndags hade vi fullt upp! Började med att måla andra omgången i hallen medans Larsa spacklade i Lowas rum. Sen gjorde vi oss redo för att åka ut till Marma för att göra vinter med folkracebilarna. Medans Larsa gjorde det passade jag på att låna symaskinen av svärmor. Gjorde nämligen ett gardinfynd dagen innan en gardinkappa som va 225cm lång och fönstren i hallen är inte stora och det fanns bara en kappa kvar och jag behövde ju bara en så delade på dom:) Blev kanonbra!

Efter det åkte vi till mamma och käkade mat! Kanongott! Lowa passade även på att skita ner sig totalt så hon fick låna mormors badkar, lillsnuffla! Efter maten letade vi oss ut till Stenåker för att gratta Lina som fyllde år:) Fika och massa prat innan det bar av hemåt!

Sicken helg!:)

 

Igår va "vi" ner till Valbo! IKEA för hela slanten!:) Blev bra många fynd!Äntligen fick jag mitt efterlängtade bäddset! Har vart slut varendagång jag vart ner men nu fanns det två!!:) Kommer sova så gott i dom! Åkte 9 och kom hem 17. Låång dag för Lowa men hon skötte sig väldigt bra och var jättesnäll! Fick även vara först att få veta en hemlig hemlis ;) thihi! Pilutta er som inte vet   Det kommer bli så jäkla bra och jag håller alla tummar och tår!

 

Idag har jag städat och grejat här hemma! Hann inte klart så ska fortsätta i morgon. När jag har en liten Lowa som skriker som en stucken gris när jag försvinner ur sikte  för ett ögonblick så går det inte många knop:) Men Rom byggdes inte på en dag de heller så:)

Ikväll var jag och Lowa iväg på babysim! Lowa dök flera gånger idag också:) Fick prova på att dyka med hela huvudet under vattnet och det klarade hon galant:)


  20101010 Förlovade vi oss

Några veckor innan älgjakten så sa jag lite på skämt till Larsa att vi skulle väl kunna förlova oss på älgjakten. Vi skrattade båda åt det och sen va d inge mer med de. Sen en vecka innan så hade han tänkt tanken att vi skulle göra de på jakten. Sagt å gjort så är man nu ringmärkt!:)    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards