- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Underbara höst!

Av Jennie - 4 oktober 2010 11:35

Älskar verkligen hösten med alla dess färger! Sen när solen lyser och det är lite småkallt i luften! Det gillas!

 

Veckan som gått har den mesta tiden tillbringats ute! har ju vart sånt härligt väder! Har klippt gräs, föroppningsvis sista gången för iår! Krattat ihop skräp efter buskarna vi tog ner och sen plockat in utemöbler osv.

 

Har mått lite halvtaskigt hela veckan yr, illamående och ont i huvudet. Värst var det i torsdags då jag hade lovat mamma att färga håret och bjuda på mat. Skulle göra kyckling i ugn och potatis och sambalsås. Körde in kycklingen i ugenen och sen drog jag ut och klippte gräset färdigt sen käkade vi och medan vi åt så började jag må grymt illa så det slutade med att snälla mamma plockade undan och tog hand om Lowa så jag fick lägga mig en stund. Illamåendet försvann men va fortfarande jäkligt yr. Vet inte vad det beror på men lite småläskigt är det. Speciellt när man är ensam om dagarna med Lowa...nå väl nu ska ja inte gnälla mera:)

 

I lördags åkte vi till skogen för Larsa skulle bygga klart det sista på älgpasset. Lowa var med sin moster medans. Svärisarna var också med så jag och Berit tog en sväng i svampskogen medans far och son spikade. Jäklar va svamp vi hittade! Efter vi fikat så skulle vi ut och kika lite till. Vi gick efter vägen och pratade och då brakar det till som bara tusan alldeles bredvid oss å fyfan va rädd vi blev:D Va nå grå/svart som älgade iväg ;) Vi bytte ställe och va ser man inte då.. jo färsk älgskit! Sen lite längre på hygget ser vi den lilla kraken, säkert vettskrämt när vi skrek ;D haha. Är bara bra att de är älg i närheten av passet, om två veckor kan dom gärna stå där :)

Påkvällen så skulle vi bjuda Håkanbråkan på mat. Eftersom dom har go mat i Marma så blev de där. De tråkiga va att när dom kom ut med maten var det räkor på  (som Larsa sagt att vi inte skulle ha) och jag är ganska allergisk så vi sa till och dom fick gå och göra en ny, trodde vi...Jag tyckte dom kom ut lite väl snabbt för att ha lagt upp ny mat. Åt halva portionen då d börjar kännas tjockt i halsen..Lyfter på en köttbit som ligger i lite sås å va fan ligger inte där om lite räkor! Hur i hela helvete kan man säger jag bara... Vi sa väldigt tydligt att dom inte bara fick peta bort utan göra en NY eftersom jag är ALLERGISK. Idioter! De va den maten de! Dom va ju jäääätesnäll ch bjöd på maten iaf. Smurthuvven! Hatar när folk inte tar en på allvar! Nåväl!


Igår va Moster och Kusin i Trönö och då passad jag på att få sällskap i skogen:) Va på samma ställe som dagen innan och hittade en kasse var. Både trattisar och gulingar:) Snacka om att de finns mycke svamp! Jag som tyckt att plocka svamp va de tråkigaste som finns förut men de är ju skitkul:)

 

Nu jäklar blev de mycke att läsa för er!Blev lite av ett gnällinlägg men va tusan;) Tar bilderna i ett nytt inlägg istället:)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards