- En inblick i min vardag!!

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Oförglömlig dag! :D

Av Jennie - 27 januari 2011 18:05

Va ju ett tag sen nu igen, skäms på mig! Har verkligen inte orkat. Har tänkt tanken och börjat skiva flera gånger men gett upp upp efter ett tag...


Det började i lördags då vi på morgonen åkte och lämnade av Lowa hos sin farmor och farfar i Marma, då jag och Larsa skulle åka till Ilsbo och kika på rally. Vi mötte upp Henrik och Zack på Preem för att sedan fara vidare mot Ilsbo!

När vi kom upp gick vi först och kikade på alla bilar sen begav vi oss ut mot första sträckan! Vissa gick de bra för och andra mindre bra:)

          

Påvägen hem så började Larsa må dåligt och vi hann inte ens till Marma innan han började spy:/ Sen gick det inte lång stund innan det var min tur! Lowa hade under dagen varit risig i magen och kräkts hon med:/ Så vi blev kvar där, skönt eftersom vi inte hade orkat ta hand om Lowa:( Så är väldigt tacksam för hjälpen! Blev kvar hela söndagen då vi fortfarande var klen. Jag, Berit och Lowa pallrade oss ut på en kort promenad och det var härligt att få frisk luft! Åkte hem på söndag kväll efter vi kollat klart på Solsidan. Tog en efterlängtad dusch och sen var det natta! Alla tre sov som stockar tills kl 9! :) Skönt! Måndagen hände inget speciellt då vi fortfarande var klen, mycke eftersom vi inte ätit något. Men nu är vi friska och hoppas vi avklarat magsjukan för ett bra tag framöver!


Natten till idag jobbade Larsa igen så det blev en riktig kortvecka för honom med två arbetsdagar!

Igår morse for jag och hämtade mormor för att sedan åka vidare in mot sjukhuset. När det var avklarat så drog vi en snabbis ner på stan, expert och apoteket! Hem-Käka lunch- byta om. Sen vidare in mot stan igen för att denna gång möta upp Lina:) Vi styrde bilen mot Hudiksvall och sjukhuset där! Jag fick nämligen följa med henne på sitt RUL=) Jag har hela tiden sen Lina blev gravid sagt att det är en pojk! Men Lina var stupsäker på att det var en flicka! När barnmorskan kör grejen över magen så säger hon "det är en kille, där ser man pungen och en liten snopp" Linas ansiktsuttryck när hon sa det går inte att beskriva. jag höll på att dö av skratt:D  Stina blev en "Stian" :D Allt såg jättebra ut och det blir troligtvis en Julibebis:) Lowa ska få en "toyboy" (som lina nu säger ;) ) och jag en gudson!:)

Det är lika fascinerande varje gång med ultraljud! Tänk vad två människor kan skapa! Helt sjukt underbart med barn! Längtan efter en till blev ju inte mindre då vi va där uppe! =D Men NEJ! JAG ÄR INTE GRAVID OCH KOMMER INTE BLI DET PÅ ETT BRA TAG (tror ja   ) hihi


Nu ska lillstinta få bada sen bums i säng!=)


 
 
mandy

mandy

30 januari 2011 16:09

hos barbro :)

http://www.mandyys.devote.se

Jennie

30 januari 2011 21:04

Henne gick jag också hos! hur bra som helst! Så snäll å go och tar verkligen hand om en!=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 23 augusti 2013 09:47

Daimrutor200 g smör200 g mörk blockchoklad,4 ägg2 1/2 dl strösocker2 dl vetemjöl1 tsk bakpulver1 tsk vaniljsocker1 dl DaimkulorSätt ugnen på 200 grader.Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och låt den smälta.Vispa ägg och sock...

Av Jennie - 20 april 2013 12:04

Måste bara få skriva av mig!!!!   Det är inte bara en utan flera gånger jag har funderat och undrat över hur vissa människor tänker… Nu när jag äntligen kommit igång med träning, kost osv. så är det inte precis det roligaste att folk  skäm...

Av Jennie - 15 mars 2013 13:42

Idag när vi var påväg hem från affären säger Lowa att hon är hungrig varpå jag säger att vi ska åka hem och göra lunch. -Jag vill ha hamburgare säger Lowa -Nej vi ska äta hemma säger både jag och Larsa - Men mamma du är inte tjock du kan äta h...

Av Jennie - 9 mars 2013 08:00


Mår oförskämt bra just nu!Små förändringar som gör gott!Motivationen är på topp m.m. Skulle dock vara kul att inte behöva höra att man är löjlig osv för att man försöker.Det är just därför det känns så förbannat bra att jag lyckats.Inne på fjärd...

Av Jennie - 31 december 2012 14:28

Tänkte försöka göra en liten sammanfattning av vad som hänt under året! Året började på jourmottagningen - UVI Åkte monitorrally med Annso! :) Besök på Söderhamnsfjärden - Lunginflammation + öroninflammation. sjukskriven två veckor Jon jons...

Ovido - Quiz & Flashcards