- En inblick i min vardag!!

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Jennie - 27 januari 2010 20:53

Idag var det första träffen med föräldragruppen, va en blandning av folk utan dess like men alla verkade trevliga:) Denna gång var det info om smärtlindring och förlossningens olika faser m.m Nästa gång skulle vi få se en förlossningsfilm, undra hur Larsa klarar det ja?=)  Fick även veta att vi ska ha våran BM Barbro då=)

 

Idag gick vi in i V34 (33+0) . Så snart står det inte på förens man ligger där och snosar bebis. Konstigt att man kan tycka om någon så mycket trots att man inte träffat den lille person som finns där inne. Man blir lika glad varje gång det rör sig där inne. Denna resa som gravid har vart en helt otrolig upplevelse. Nog har man haft några små krämpor men allt annat väger upp. Nu börjar jag ändå se slutet på denna långa resa och det är både lite rädsla och förväntan på sammagång. Rädsla inför vad som komma skallom man kommer fixa rollen och kunna vara en bra förälder, om allt kommer gå som det ska under förlossningen, om barnet är friskt.. ja det är några av dom frågor som snurrar i knoppen hos en annan. En sak är jag säker på och det är att Larsa kommer bli en kanonbra pappa!

 

I morgon är det dax för ett besök hos barnmorskan igen. Tätare besök nu, varannan vecka. Känns skönt att gå lite oftare så man vet att allt är som det ska:)

 

Nu blir det en sväng i duschen och sen krypa ner i sängen, sov knappt något natten till idag. Hade sån jäkla halsbränna. Dumt gjort av mig att trycka i mig en parika;)

 

Natti natt  

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards